• Waluta: PLN
  • Kraj dostawy: Polska
  • zmień

Waluta:

Kraj dostawy:

Telefon 68 410 40 61

Godziny pracy pon-pt:  9.00 - 17.00
sobota: nieczynne

Dodano produkt do koszyka

« Kontynuuj zakupy Przejdź do koszyka »

Opony motocyklowe dętkowe kontra bezdętkowe

Opony motocyklowe dętkowe kontra bezdętkowe

Wybór części motocyklowych nigdy nie jest prosty. Każdemu motocykliście zależy na zakupie elementów, które będą  wytrzymałe, nie będą ulegać szybkiemu niszczeniu się i w związku z tym wystarczą na lata użytkowania ich. Jednak jako że ile ludzi tyle różnych opinii, trudno jest jednoznacznie stwierdzić, które z wielu dostępnych opon do skuterów czy opon do motocykli są najlepsze. Obecnie  opony można podzielić przede wszystkim na dwa rodzaje - bezdętkowe i dętkowe. Które jednak najlepiej sprawdzają się w różnych warunkach?

Zakup odpowiednich, trwałych opon jest bardzo istotny ze względu na kwestię bezpieczeństwa, ale i jakość jazdy. Z dobrą przyczepnością żaden motocyklista nie musi martwić się ślizganiem się na dworze, a tym samym możliwością spowodowania wypadku. Należy pamiętać, że w tej maszynie tylko dwie opony kontrolują naszą jazdę, w związku z tym ryzyko niebezpieczeństwa jest o wiele większe niż w przypadku samochodu. Ze względu na to opony powinny być odpowiednio
dostosowane do jednośladu.

Jednym ze znanych rodzajów opon motocyklowych przeznaczonych do tego celu są opony bezdętkowe, oznaczone literami TL po boku. Najbardziej widocznym elementem budowy opon bezdętkowych jest dodatkowa warstwa butylowa, która nie występuje w modelach dętkowych. Jej znakiem charakterystycznym jest mniejsza przepuszczalność powietrza aniżeli mieszanka, za pomocą której jest wykonana opona. Opona bezdętkowa posiada o wiele mniejszą masę niż w przypadku opony dętkowej, pozwala na osiąganie wyższej prędkości maksymalnej, a także jest bezpieczniejsza ze względu na powolną utratę ciśnienia w razie uszkodzenia. Wszystkie te cechy są jej zaletami, jednak ma ona też kilka wad, do których należą między innymi wyższa cena i brak możliwości kontynuowania jazdy w razie uszkodzenia felgi.

Drugi rodzaj opon, czyli opony dętkowe są z kolei oznaczone literami TT. W przeciwieństwie do opon bezdętkowych, ten model cechuje się o wiele lepszą amortyzacją. Dzięki obecności felg szprychowych powierzchnia amortyzacja jest większa, co daje również dodatkowe poczucie bezpieczeństwa i stabilności. Opony dętkowe są także lepsze jeśli chodzi o kontynuowanie jazdy po uszkodzeniu felgi lub samej opony. Dzięki swojej budowie stanowią bardziej trwałe rozwiązanie. Ponadto, są one  również tańsze, co dla niektórych motocyklistów może być znaczącą zaletą. Te opony nie są jednak bez wad – w razie przebicia opony szybko traci ona ciśnienie, a w przypadku konieczności naprawy niezbędne jest zdjęcie całej opony. Nie są to może bardzo znaczące wady, jednak potrafią być uciążliwe.

Data publikacji: 21.01.2019 16:04:00

Kategorie: Porady

Zaloguj się aby skomentować

Szybki kontakt

Punkt handlowy: ul. Wojska Polskiego 106/4
67-100 Nowa Sól
Teren szkoły "Spożywczak"

Biuro obsługi klienta +48 68 410 40 61
pon-pt   9.00 - 17.00
sob      10.00 - 14.00

E-mail: sklep@maxmoto.pl

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.