Silniki do skuterów
Opcje przeglądania
- Strona:
- 1
- Strona:
- 1
- widok:
- widok pełny
- widok galeria
- widok prosty
Silnik do skutera 2T
Ilość suwów w silniku definiuje sposób jego działania. W przypadku silników 2T wyróżniamy suw sprężania i suw pracy. Metoda polega na wykonaniu jednego cyklu pracy podczas dwóch suwów tłoka. W pierwszej fazie tłok unosi się ku górze, odsłaniając kanał ssący. Następnie, odpowiednia mieszanka wpływa do skrzyni korbowej, gdzie następuje jej sprężenie. W czasie drugiej fazy, czyli ruchu tłoka ku dołowi, następuje detonacja mieszanki i odsłonięcie kanału wylotowego. Spaliny opuszczają cylinder i zaczyna się jego płukanie. Następnie, cały cykl rozpoczyna się od nowa. W wielu popularnych silnikach do skuterów znajduje się dodatkowo zawór membranowy, odpowiedzialny za przepływ mieszanki przez kanał ssący. Dwusuwy zwykle wydają specyficzny dźwięk a ich główną zaletą są niewielkie rozmiary. Silniki 2T mimo prostej budowy pozwalają na bardzo dobre osiągi.
Silnik do skutera 4T
Silnik czterosuwowy charakteryzuje się cichą pracą i małą ilością spalin. Pełny cykl działania składa się z dwóch obrotów wału, w czasie którego następuje pobranie mieszanki paliwowo-powietrznej, sprężanie, zapłon, praca i wydalanie spalin. Silniki 4T posiada także bardziej skomplikowaną budową. Wyposażony jest w zawory i rozrząd, który kontroluje ich pracę. Silnik czterosuwowy to dość ekologiczna i ekonomiczna jednostka. Daje większy komfort w czasie jazdy z uwagi na cichszą pracę i niski poziom wibracji.